![]() |
Prije podne Poslije podne |
Hrana moramo primati i blagovati sa zahvalnošću. Zahvalnost je pozitivan osjećaj ili stav za iskazno dobro. Hrana je čudo koje nam Bog daruje preko rada.
Sjetimo se što ćešće moliti prije jela i zahvaljivati za hranu:
Učenici škole sudjelovali su u dobrotvrnoj akciji sakupljanja hrane i namirnica za siromašne. Sve što su darovali otpremljeno je u Caritas gdje će biti raspoređeno najpotrebnijima.
Zahvaljujemo na svakom vašem daru!
Jedan od najboljih simbola Božića je uređivanje jaslica. Zanimljivosti o njima i prikaz jaslica u župi Svete Marije pod Okićem pogledajte na poveznici:
Učenici OŠ "Ljubo Babić" sudjelovali su u eTwining projektu "Sa Svetim Nikolom oko svijeta". Što su naučili, pokazali i izradili istražite na poveznici:
https://wakelet.com/wake/vVrqMgJuXzP5fAybQ2uJT
Učenici osmih razreda koji žele više mogu istražiti i napraviti zadatak koji se nalazi na poveznici:
Za učenike koji žele više u ovom tjednu preporučamo knjigu i molitvu...
Detalji se mogu istražiti na:
Učenici šestih razreda su i školske godine 2022/23. sudjelvali u projektu izrade Kovčega Saveza prema opisu iz Starog zavjeta. Koristili su glimanol, a koliko su bili uspješni, pogledajte na videu:
Učenici 6. d, e. i f. ovdje mogu pročitati kako je izgledao Kovčeg Saveza:
Za nošenje deset zapovijedi… naprave kovčeg od bagremova drva. Iznutra ga i izvana okuju čistim zlatom.
I saliju mu četiri koluta na njegova četiri ugla: dva koluta s jedne, a dva s druge strane. Naprave i motke od bagremova drva i u zlato ih okuju; onda provuku motke kroz kolutove Kovčegu sa strane, za nošenje Kovčega.
Napravi i dva kerubina od kovanoga zlata, jednog kerubina na jednom kraju, a drugoga kerubina na drugom kraju. Kerubini su imali uzdignuta i raširena krila; bili su licem okrenuti jedan prema drugome.
Izl 25, 9 – 12
Dok u našim župama ovih nedjelja sudjelujemo na misama zahvalnicama za rast, plodnost i plodove zemlje, uključimo tu temu i u našu osobnu molitvu ovaj tjedan. Pratite poveznicu i molimo zajedno: http://youtu.be/YaICmq40MBg
Nakon što u drugom polugodištu petog razreda naučimo kako se treba snalaziti u Bibliji, to koristimo povremeno sve do kraja osmog razreda. Ako trebate podsjetnik o tehnici pronalaženja biblijskih tekstova, podsjetite se gledanjem videa na poveznici:
https://www.youtube.com/watch?v=XnjGfdVZbUI
Učenici osmih razreda (8.e; 8.f; 8.g) se mogu podsjetiti na upute koje su na satu dobili za samostalni pismeni zadatak.
Na grčkom jeziku riječ „angelus“ znači glasnik – anđeli su duhovna bića, Božji glasnici. Krajem rujna slavimo trojicu arkanđela, koji bi bili anđeli višeg reda koji za Boga obavljaju posebne zadatke.
Njihova imena nose posebna značenja:
Mihael znači „Tko je kao Bog?“ i slavi se kao nebeski vojskovođa koji se bori protiv Sotone i demona. Zaštitnik je hrvatske policije i policajaca općenito, vojnika, pomoraca, bolesnika, radiologa, hitne pomoći, padobranaca, trgovaca itd.
Gabriel znači „Bog je jak“ i štuje se kao navjestitelj Božje riječi. Zaštitnik je pismonoša, glasonoša, telekomunikacija, telefona, radija i televizije, poštara, filatelista, diplomata itd.
Rafael znači „Bog liječi“ i slavi se kao izlječitelj i pomagač. Zaštitnik je liječnika, ljekarnika, bolničara, putnika, hodočasnika, iseljenika, pastira, mladeži i slijepih i slabovidnih osoba itd.
Kratak film o njima pogledajmo na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=iGTtWKUp4gI
Ovaj tjedan možemo češće moliti tradicionalnu molitvu anđelima čuvarima:
Anđele čuvaru mili svojom snagom me zakrili
Prema Božjem obećanju čuvaj mene noću, danju
Osobito pak me brani da mi dušu grijeh ne rani
A kad s ovog svijeta pođem sretno da u nebo dođem
Da se ondje s tobom mogu vijekom klanjat dragom Bogu
Sv. Mateja upoznajemo kao carinika kojeg je Isus vidio na njegovom radnom mjestu i pozvao ga da ga slijedi:
Odlazeći odande, ugleda Isus čovjeka zvanog Matej gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: »Pođi za mnom!« On usta i pođe za njim. (Mt 9, 9)
Matejev spreman odgovor doveo ga je na mjesto po kojem ga danas pamtimo: jedan od dvanaest odabranih apostola i pisac jednog od četiri Evanđelja.
Svoj tekst je napisao na aramejskom jeziku, kojim su tada Židovi u Palestini govorili. Taj izvornik je nažalost izgubljen, ali je sačuvan grčki prijevod. Najstarija svjedočanstva i predaja Crkve pretpostavljaju da je prijevod u potpunosti vjeran izvorniku. Istovjetnost je potvrdila i Papinska biblijska komisija 19. lipnja 1911.
Prema izvještaju crkvenog povjesničara Euzabija, Matej je išao i na daleko misijsko putovanje.
Matej je kršćanin koji dolazi iz židovstva i piše za Crkvu u kojoj su isti takvi vjernici. Njegovo evanđelje možemo zamišljati kao most koji povezuje Isusa s onim što se zbivalo prije.
Matej pokazuje kako je Isus došao ispuniti Stari zavjet, ali i upozoriti Židove zbog nevjernosti vlastitoj religiji. Matej oslikava Isusa najprije kao učitelja, a zatim kao dugo očekivanog Mesiju – Krista. Jako je usredotočen na Isusove riječi, brižljivo zapisujući i organizirajući sve što je čuo.
Kada se slika njegov lik u ruci obično drži knjigu, koja je znak da je napisao Evanđelje, a često je uz njega i anđeo, po kojemu se prepoznaje među evanđelistima.